Het uitleveren werkt als volgt
Stap 1
Je reserveert een laadpaal en noteert het Laadpaal Id van de te leveren laadpaal. Als je het laadpaal Id nog niet weet dan kun je dit ook nog later toevoegen. Tevens vraag je aan de nieuwe gebruiker welk email adres bij de registratie gebruikt zal gaan worden.
Stap 2
Kies “Nieuwe uitlevering” en voer het laadpaal Id in (indien bekend). Druk vervolgens op “Controleren”. Het controle proces kijkt als eerste of er al een laadpaal Id bekend is.
Het kan zijn dat het laadpaal Id al in de uitleverlijst staat bijvoorbeeld. Ook kan het zijn dat er al een laadpaal met hetzelfde Laadpaal Id actief is in de backoffice en dat er al een laadpaal eigenaar bekend is. Als dat zo is dan kan het zijn dat jij de laadpaal al beheerd. Je ziet dan een foutmelding dat de paal al door jou beheerd wordt.
Het kan ook zijn dat de laadpaal nog door niemand of een ander bedrijf beheerd wordt. In dat geval komt er een mogelijkheid om een uitnodiging te sturen het beheer over te nemen. De gebruiker krijgt dan een email. Hierin wordt hij uitgenodigd te bevestigen dat het beheer voortaan door jullie gebeurd. Als de laadpaal eigenaar dit bevestigd krijg je een mail dat de laadpaal eigenaar het beheer heeft geaccepteerd. Vanaf dat moment is hij toegevoegd bij de “Eigenaren”.
Stap 3
Nadat je het emailadres van de toekomstige gebruiker hebt ingevoerd kun je een verkorte naam invoeren. Bijvoorbeeld “LP1”. De verkorte naam is de naam die wordt weergegeven in de app bij laadpaal status, en deze wordt ook weergegeven bij het selecteren van een paal in het leveranciersportaal. Je kunt ook een notitie toevoegen, bijvoorbeeld het order nummer. Voer nu het maximum vermogen in wat de laadpaal op de laadkabel zal kunnen leveren. We bedoelen hiermee het maximum vermogen dat een “outlet” kan gaan leveren na configuratie en installatie. En dus NIET het maximum vermogen dat de laadpaal zou kunnen leveren. Als er een data-SIM wordt geplaatst kun je er een kiezen uit je voorraad en toewijzen aan deze laadpaal. Eventueel kan je kiezen om een laadpas toe te voegen of een template te selecteren om de laadpaal automatisch te laten configureren. Druk vervolgens op de knop “Aanmaken”.
Door op de knop aanmaken te drukken wordt de uitlevering aangemaakt en wordt de gebruiker uitgenodigd namens jullie bedrijf om een account aan te maken. Zodra de klant dat gedaan heeft ontvang je een mail dat de klant zich geregistreerd heeft. De laadpaal kan nu geinstalleerd worden. Als je klant niet reageert kun je via de tab “Email uitnodigingen” je klant opnieuw een uitnodiging sturen om zich te registreren door op het potloodje te klikken.
Stap 4
Plaats een eventuele data-SIM in de laadpaal en configureer de backoffice URL in de laadpaal. Let op: Zolang de klant nog geen account heeft aangemaakt kan er geen verbinding met het backoffice worden gemaakt.
Nadat de laadpaal geinstalleerd en verbinding heeft gemaakt met het backoffice wordt de uitlevering verplaatst naar de tab “Uitgeleverd”. Je kunt ook zien of er automatische configuratie heeft plaatsgevonden. Zodra de laadpaal verbinding heeft gemaakt met het backoffice krijg je hier een mail van. Vanaf dat moment kan je via de menukeuze “Eigenaren” door op de zoomknop van de eigenaar te drukken de laadpaal bereiken en eventueel handmatig verder configureren of andere instellingen doen zoals het activeren van email bewaking.